Решения Кодекси, споразумения и други Становища Декларации Актове за публично обсъждане Защита на личните данни Невръчени актове
СЕМ за потребителите
Публичен регистър
Решение на СЕМ № 164 от 26.09.2005 г.
Начало » Актове на СЕМ » Решение на СЕМ № 164 от 26.09.2005 г.
28 Септември 2005
Р Е Ш Е Н И Е
№ 164
гр.София, 26.09.2005г.
СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ на свое заседание, проведено на 26.09.2005г. обсъди проект на решение за изменение и допълнение на решение № 161/09.09.2005г.
За да постанови решението си, Съветът за електронни медии прие следното:
1. В разпоредбата на чл.16 от Закона за административното производство (ЗАП) е предвидена възможността административният орган да допусне предварително изпълнение на административния акт, когато това се налага, за да се “...осигури животът или здравето на гражданите, да се предотвратят загуби за народното стопанство или да се защитят други важни държавни или обществени интереси...”
Съветът за електронни медии приема, че на основание чл. 16 от ЗАП следва да се допусне предварително изпълнение на решението. Евентуалното му обжалване пред съответния съд би отложило за неограничено време изпълнението на решението на СЕМ. Налице е необходимостта от вземането на бързи мерки, свързани със защитата на важни обществени интереси.
Основен аргумент в подкрепа на това е, че Съветът за електронни медии като регулаторен орган осъществява надзор върху дейността на радио – и телевизионните оператори, като се ръководи от интересите на обществото - чл.20, ал.2 от ЗРТ.
В тази връзка следва да се има предвид, че правото на достоверна информация, която да не въвежда в заблуждение аудиторията (гражданите) е основно право , което следва да бъде спазвано от всички радио- и телевизионни оператори.
В конкретния случай сходството на двете наименования “Седем дни” и “7дни ТВ” накърнява това право и е предпоставка за нарушаване на обществения интерес.
2. Разпоредбата на чл.36, т.5 от ЗРТ въвежда като основен принцип при вземането на решенията на СЕМ защитата на интересите на зрителите и слушателите. Именно тези интереси биха се оказали нарушени, при положение, че зрителите не могат ясно да разпознаят коя телевизионна програма наблюдават.
3. Съветът за електронни медии взе предвид и разпоредбата на чл. 26, ал. 4 от Закона за административното производство. Съгласно този текст административният орган в едномесечен срок от издаването на административния акт може да го преразгледа от гледна точка на неговата правилност и законосъобразност. Съветът счита, че решение № 161/09.09.2005 г. е правилно и законосъобразно, но смята за правилно на основание чл. 16 от ЗАП да допусне предварителното му изпълнение.
Предвид изложеното и на основание чл. 16 във връзка с чл.26, ал.4 от ЗАП Съветът за електронни медии
Р Е Ш И:
Изменя и допълва решение № 161/ 09.09.2005г. както следва:
І. На стр.2 след думата “РЕШИ:”
Допълва т.1.
ІІ. Създава нова т. 2 със следното съдържание:
2. Допуска предварително изпълнение на т.1 от решение на СЕМ №161/09.09.2005 г.
Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Република България чрез Съвета за електронни медии в 14-дневен срок от датата на съобщаването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЕМ:
РАЙЧО РАЙКОВ
№ 164
гр.София, 26.09.2005г.
СЪВЕТЪТ ЗА ЕЛЕКТРОННИ МЕДИИ на свое заседание, проведено на 26.09.2005г. обсъди проект на решение за изменение и допълнение на решение № 161/09.09.2005г.
За да постанови решението си, Съветът за електронни медии прие следното:
1. В разпоредбата на чл.16 от Закона за административното производство (ЗАП) е предвидена възможността административният орган да допусне предварително изпълнение на административния акт, когато това се налага, за да се “...осигури животът или здравето на гражданите, да се предотвратят загуби за народното стопанство или да се защитят други важни държавни или обществени интереси...”
Съветът за електронни медии приема, че на основание чл. 16 от ЗАП следва да се допусне предварително изпълнение на решението. Евентуалното му обжалване пред съответния съд би отложило за неограничено време изпълнението на решението на СЕМ. Налице е необходимостта от вземането на бързи мерки, свързани със защитата на важни обществени интереси.
Основен аргумент в подкрепа на това е, че Съветът за електронни медии като регулаторен орган осъществява надзор върху дейността на радио – и телевизионните оператори, като се ръководи от интересите на обществото - чл.20, ал.2 от ЗРТ.
В тази връзка следва да се има предвид, че правото на достоверна информация, която да не въвежда в заблуждение аудиторията (гражданите) е основно право , което следва да бъде спазвано от всички радио- и телевизионни оператори.
В конкретния случай сходството на двете наименования “Седем дни” и “7дни ТВ” накърнява това право и е предпоставка за нарушаване на обществения интерес.
2. Разпоредбата на чл.36, т.5 от ЗРТ въвежда като основен принцип при вземането на решенията на СЕМ защитата на интересите на зрителите и слушателите. Именно тези интереси биха се оказали нарушени, при положение, че зрителите не могат ясно да разпознаят коя телевизионна програма наблюдават.
3. Съветът за електронни медии взе предвид и разпоредбата на чл. 26, ал. 4 от Закона за административното производство. Съгласно този текст административният орган в едномесечен срок от издаването на административния акт може да го преразгледа от гледна точка на неговата правилност и законосъобразност. Съветът счита, че решение № 161/09.09.2005 г. е правилно и законосъобразно, но смята за правилно на основание чл. 16 от ЗАП да допусне предварителното му изпълнение.
Предвид изложеното и на основание чл. 16 във връзка с чл.26, ал.4 от ЗАП Съветът за електронни медии
Р Е Ш И:
Изменя и допълва решение № 161/ 09.09.2005г. както следва:
І. На стр.2 след думата “РЕШИ:”
Допълва т.1.
ІІ. Създава нова т. 2 със следното съдържание:
2. Допуска предварително изпълнение на т.1 от решение на СЕМ №161/09.09.2005 г.
Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Република България чрез Съвета за електронни медии в 14-дневен срок от датата на съобщаването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЕМ:
РАЙЧО РАЙКОВ