
1 
 

Съветът за електронни медии (СЕМ) проведе наблюдение на предаването “Господари на 

ефира” на 2-ри февруари и 6-ти февруари 2017 г., както и извърши мониторинг на сутрешния 

блок  “Здравей, България” на 7-ми февруари 2017 години.   

Резюме на сюжета:  

Анонимен източник на “Господари на ефира” подтиква свой приятел да осъществи сексуален 

контакт с млад монах, с цел разобличение на моралния му облик, както и този на 

Православната църква. Личната кореспонденция на монаха в интернет сайт за запознанства се 

разгласява публично. Зрителите стават свидетели на уреждането на “любовна” среща, а след 

това чрез скрита камера проследяват и сексуалния контакт в дома на монаха. Подставеното 

лице от мъжки пол остава анонимно в кадрите.  

От “Господари на ефира” припомнят видео от 2013 г., когато на телевизионната публика беше 

представен идентичен скандал в Троянския манастир. В архивните кадри отпреди четири 

години присъства и интервю със споменатия по-горе млад монах. Двата казуса са монтирани 

паралелно. Първата част от материала зрителите наблюдават на 2-ри,  а след това и на 6-ти 

февруари.  

В предаването е намесено името и показана снимка на Негово Светейшество Българския 

патриарх и Софийски митрополит, както и на началника на отдел "Връзки с обществеността" 

при Светия Синод на БПЦ-БП. Опровержение срещу приписаните от шоуто думи на църковния 

пиар беше публикувано на официалния сайт на БПЦ-БП, но не е намерило място в програмата 

на доставчика на медийни услуги Нова телевизия.  

Потърпевшият от скандала монах се обърна към СЕМ, като изрично подчертава в 

кореспонденцията си с медийния регулатор, че кадрите са заснети и излъчени без негово 

знание и съгласие.   

Изложените факти и направеният мониторинг показват недвусмислено, че Нова телевизия  е 

излъчила аудио-визуален материал, който е в противоречие с нормите на Закона за радиото и 

телевизията. СЕМ е предприел административни мерки и продължава кореспонденцията със 

зрители и организации.  


