Дискусия на тема

Начало » Новини
11 Юли 2024
СЕМ представи доклада за наблюдението на кампанията за избори на Европейски парламент и 50-то Народно събрание. Документът е близо 400 страници и представя количествен и качествен анализ на редакционното и агитационно съдържание в 13 телевизионни и 13 радиопрограми, както и 12 нелинейни медийни услуги по време на предизборната кампания.
Представено беше и проучване на Екзакта рисърч груп за нагласите в потреблението на медийно съдържание по време на кампанията. Според 44% от българите, социалните мрежи влияят силно на политическите нагласи и политическия избор на българите. 77% от хората, които следят политическите теми в медиите, очакват журналистите да заемат активна позиция, да се намесват в дебатите и да задават критични въпроси. 65% от имащите навика да следят в медиите политически теми, вярват че успяват да разпознават фалшивите новини. 36% от хората, които заявяват, че успяват да разпознават фалшиви новини, посочват, че са срещали разяснителни материали как да се защитават от манипулативна информация.
В дискусията на тема „Избори, медии и социални мрежи. Тенденции в потреблението на медийно съдържание – доверие и дезинформация" се включиха представители на обществените медии БНТ и БНР, Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори - АБРО, академичната общност, политолози и изследователи на медийната среда.


Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема
Дискусия на тема


Доклад за специализираното наблюдение на изборите за Европейски парламент и за 50-то Народно събрание Презентация - Exacta